Wieder eine Straßenbahn in Croydon bei London

In Croydon, near London is a new tram at service

Neue Strassenbahn in Croydon. Seit Mai 2000 ist sie in Betrieb. Mit Fahrzeugen von Bombardier werden die Linien 1, 2, 3 betrieben. Im Juli 2000 war ich dort und habe mit der Videokamera ein paar Aufnahmen gedreht. Aus diesem Film stammen die Bilder. Mit Hilfe von S. J. Parascandolo aus Croydon gelang es die Örtlichkeiten zu bestimmen. Seine Homepage erreichen sie unter:
Croydon Trams.
Der Webaster dieser Seite verstarb am frühen Morgen des 7. Feburar 2007 bei einem Autounfall in Hitchin.

The new tramway system in Croydon. Since May 2000 this new System is running. In July I visited Croydon for one day. With new cars from Bombardier they run the lines 1, 2, 3. I took some pictures with my camcorder. From that film, I show you this pictures from Croydon. With great help from S. J. Parascandolo from Croydon I could locate the pictures. His Hompage is: Croydon Trams
Stephen Parascandolo, who ran the Unofficial Croydon Tramlink website, was tragically killed in a car accident early in the morning of Wednesday 7 February 2007 in Hitchin.
Photo: © David Simpson, UK - www.trolleybus.net Alte Straßenbahn in Croydon. Hier ist es die Kreuzung zwischen North End (auf der die alten Wagen laufen und Tamworth Road) (auf der linken Seite) Die Station Road geht nach rechts ab. Man kann hier die Oberleitung des Obusses sehen. Heute fahren die neuen Straßenbahnen von der Tamworth Road in die Station Road als ein Teil der Croydon Schleife. 1951 wurde sie stillgelegt A vintage picture of West Croydon. This is the junction between North End (Where the old trams are running) and Tamworth Road (to the left) Station Road (to the right) which has the trolleybus wires. The new trams run from Tamworth Road into Station Road as part of the Croydon loop. 1951 it was closed.
Die neue Straßenbahn hat drei Linien: Linie 1: Wimbledon - Elmers End Linie 2: West Croydon - Beckenham Junction Linie 3: West Croydon - New Addington The new Tram System has 3 Routes: Route 1: Wimbledon - Elmers End Route 2: West Croydon - Beckenham Junction Route 3: West Croydon - New Addington Mit diesem Tagesticket, war ich am 17 Juli 2000 in Croydon unterwegs. With that One Day Travelcard I was at Croydon. 17. July 2000
2544, Linie 1 - Vermutlich Morden Road 2544, Route 1 - Probably Morden Road

2546, Linie 2 - (Whitgift Werbung) in George Street, Croydon, kurz vor der Haltestelle. 2546, Route 2 - (Whitgift Advert) in George Street, Croydon aproaching the tram stop
2552, Linie 2 erreicht die Schleife im Stadt- zentrum, hinter der Haltestelle Church Street. 2552, Route 2 - Taking the town centre loop at Reeves Corner after leaving Church Street stop.
2547, Linie 1 an der Rampe Wandle in Richtung Croydon. 2547, Route 1 - Decsending the Wandle Flyover into Croydon.
Die Rampe Wandle Richtung Westen. Die Eisen- bahn führt von Croydon nach Sutton. The Wandle Flyover looking West. The railway below runs from Croydon to Sutton.
Die Rampe Wandle Richtung Westen. Die Eisen- bahn führt von Croydon nach Sutton. The Wandle Flyover looking West. The railway below runs from Croydon to Sutton.
2540, Linie 3. Haltestelle Church Street. 2540, Route 3. A New Addington service at Church Street stop.
Dopeldecker auf der Linie 109 und 2540 auf Linie 3 an der Haltestelle Wellesley Road. Double Decker on Route 109 and 2540 on Route 3. at Wellesley Road stop.
Etwas lief schief. 2550 (First Group Werbung) auf dem Weg nach Croydon. Vermutlich hat er das rote Signal überfahren und wurde zwangsgebremst. Blaue Rundumleuchten signalisierten an der ge- samten eingleisigen Strecke diesen Fehler. Nach mehr als 10 Minuten ginge es wieder weiter. Haltestelle Mitcham Junction. 2550 and 2536, Route 1 - Something went wrong. At Mitcham Junction looking to Croydon. 2550 (First Group advert) heading for Croydon, looks to have gone past the starting signal at stop and has stopped just clear of the Wimbledon bound tram that is coming off the flyover. Blue Flashes where shown, near the tracks and it needed more than 10 minutes to start service again.
2544, Linie 1 erreicht die Haltestelle kreuzt die Lower Addiscombe Road und erreich die Haltestelle Addiscombe Road 2544, Route 1 croses Lower Addiscombe Road as it arrives at Addiscombe tramstop
Ein Wagen der Beckenham Linie wird überholt von einem Central Class 456 Zug, bei Beckenham Junction. A Beckenham tram is overtaken by a Connex South Central Class 456 unit near Beckenham Junction.
2538, Linie 2 verläßt die Endstation Beckenham Junction 2538, Route 2 leaves the terminus at Beckenham Junction
2552, Linie 2 befährt den Country Park, Richtung Arena Junction. 2552, Route 2, descends from the Country Park to Arena Junction and tramstop.
25.. derselbe Wagen in Richtung Haltestelle Arena Junction. 25.., Route 2 descends from the Country Park to Arena junction and tramstop.
Ein Wagen der Linie 3 kommt von New Addington und fährt durch die Addington Hügel, kurz hinter der Haltestelle Coombe Lane. Route 3 tram from New Addington descends through Addington Hills cutting after leaving Coombe Lane stop.
Ein weiterer Wagen der Linie 3 ist hier an der Strassenkreuzung GFravel Hill zu sehen. A New Addington service crosses Gravel Hill Level Crossing.
EIn Wagen der Linie 2 kreuzt bei der Haltestelle Coombe Lane die Strasse. A New Addington service (Route 2) crosses Heathfield Level Crossing after leaving Coombe Lane stop.
2542, Linie 3 (Amey Werbung) erreicht die Haltestelle Gravel Hill 2542, Route 3 - (Amey advert) arrives at Gravel Hill stop with a tram from New Addington to Croydon.

Die Tramlink Übersichtskarte. Crfoydon Tramlink gehört zum grossen Tarifverbund London. Damit kann man eine Tageskarte kaufen, die Gültigkeit auf allen Bussen, Strassenbahnen, U - bahnen und S - Bahn Linien hat.

The Tramlink Route Map. With a One day travelcard you can use all bus- tram- and trains in London. That is really usefull.

Offizielle Tramlink Webseite official Tramlink - Site

zurück

back